tisdag 25 november 2008

Köksrapport, dag 6

Idag har det inte hänt så mycket men bråtet är utburet och plastmattan på golvet är till största delen borta (gissar att hantverkarna fick jobba hårt med den... och själv är jag så glad, så glad över att det är andra som gör allt jobb).

kök6-1

Och så har det krupit fram två rabattkuponger från okänt datum. Roligast är väl DAV. Känns loggan igen? Jodå, det är en äkta fånetisk översättning från en tid då folk inte förmodades förstå engelska ord (köket byggdes 1964 men det känns lite väl tidigt för de här kupongerna, sjuttiotal kanske? tidigt åttiotal?)kuponger2

3 kommentarer:

Jessica sa...

Åh Dove. Fick fundera på den lol.
Femtio öre på vad undrar jag.

Anna sa...

Hade jag inte noterat loggan (som inte är riktigt likadan nuförtiden) och kopplat till tevereklamen hade jag nog aldrig kommit på det. Jag kan höra diskussionerna på marknadsavdelningen då på sjuttio-åttiotalet; "tänk om folk börjar uttala det "do-ve", det är bäst vi döper om det"
Och jag säger bara di-ge-sti-ve. Kanske borde de ha döpt om det till dajjestiv :)

Jessica sa...

en närstående kallar icas tidning för Buffe. Utan några accenter utan så, buffe.