måndag 5 oktober 2009

Ännu en grej man kan göra med salsiccia

lök Lök. Röd sådan eftersom det var det som fanns.
IMG_9144 Salsiccia i bitar.
IMG_9147 Stjälkselleri. Jag tror Årstiderna har kurerat min lätta motvilja mot stjälkselleri (den har en tendens att ta över totalt) genom ren utnötning.
IMG_9150 Sardeller och kapris.
IMG_9153 Tomatsås.


(färdig. köpt. från burk. jag säger det tyst så ingen hör, jag måste ju tänka på min image)
IMG_9154 Koka pasta.
IMG_9156 Äsch, jag slänger ner några tomater också.
IMG_9157 Puttra under lock tills pastan är färdig.
IMG_9161 Okej. Pasta ner i stekpannan eller såsen ner i pastakastrullen? Tror inte nåt av alternativen funkar.
IMG_9162 Fick bli en tredje lösning istället.
IMG_9166 Och så lite parmesjaaan på toppen.

2 kommentarer:

Annika sa...

Gott! Vad gäller stjälkselleri, så avskydde jag den i åratal. tills jag insåg att mitt problem äör konsistensen. Det får inte vara grovt skurna bitar, den ska vara finskuren eller ännu hellre finhackad. Då smälter den ju så fint in i de öb´vriga ingredienserna, och sprider sin goda smak utan den där hemska...krispigheten.

Anna sa...

För mig är problemet inte konsistensen utan just smaken som är så enormt dominant. Men nu verkar jag som sagt ha vant mig. Kanske har smaklökarna gett upp, typ "du fortsätter ju äta trots att vi protesterar så nu struntar vi i det här"