torsdag 8 januari 2009

Köksrapport, dag trettinånting tror jag

Ursäkta medans jag plirar lite nyvaket, jag gick visst i ide över julen. Ja, vad kan man säga, jag har har ätit godis, knäckt nötter, ätit ännu mer godis, tittat på tv, lagat ankpaté, kokat revbensspjäll i arton timmar, bakat pizza, ångat jordärtsskockor (skördade med hjälp av hammare och mejsel för att komma ner under tjälen), ätit ost och druckit portvin och har inte haft nån lust att blogga alls.

Men nu blir det en rapport. Målaren var här strax innan jul och gjorde det mesta han skulle göra så nu är golvet avtäckt. Vi har införskaffat glasmosaik som ska upp som stänkskydd ovanför bänkarna men först kommer elektrikern nästa vecka och fixar de saknade eluttagen. Notera de chica masonitskivorna ovanför spis och diskbänk som fungerar som stänkskyddssubstitut.

Täcksidor och socklar som saknades har levererats idag, montering nån dag nästa vecka. Och belysningen är rätt taskig, vi väntar på beställd lampa. Annars börjar det se ut som ett normalt kök; disk, kokböcker, tidningar och katter på bordet.

kökefterjul-1

kökefterjul-2 

kökefterjul-3

Och så vill jag bara säga att jag älskar induktionshällen och det är en fröjd att använda de nya ugnarna. 

Inga kommentarer: