fredag 25 april 2008

Trött

Idag är sista dagen på mitt nuvarande jobb. Och igår nådde yngsta kollegan den nästan vuxna åldern 25. Så ikväll blir det lite vin och grejer och naturligtvis anmälde jag mig till catering.

Hela gårdagskvällen, och en del av natten, ägnades åt att producera fiskkakor, kycklingspett, köttfärsspett, världens kanske godaste laxbollar, crostini, gucka med rostad paprika och chili, kronärtskockscreme, ost har lagts i oljemarinad och ska lindas med lufttorkad skinka och guacamole ska tillverkas på plats.

Nu är jag trött och kommer förmodligen att falla ihop och somna vid tio ikväll. Så är det när man fyllt fyrtio och blivit tant.

Återkommer på lördag med fler inlägg.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Varför är jag inte förvånad att du anmälde dig ;)

Jag hade gjort samma sak.

Anonym sa...

Bra, snygg och välskriven Blogg som jag kommer återkomma till. Titta gärna in på http://hygienkonsult.blogspot.com som är ett mirsmars av lite skåpmat, lite skräpmat, en krydda i tillvaron och lite matnyttigt..