lördag 11 oktober 2008

Fläskkotletter

kotlett-1-1

Fläskkotletter och potatis, det är sånt jag är uppfödd på. Så till den milda grad att jag utvecklade en kotlett-aversion, jag åt det inte på flera år efter att jag flyttat hemifrån. Men barndomens kotlett serverades inte med äppelchutney, ingefära och chili. Och inte var de så bamsestora som de jag införskaffade på Matdistriktet idag.

Inget konstigt alls; bryn kotletterna på båda sidor, häll på lite buljong, några stora skedar äppelchutney samt lite extra ingefära och chili (vilket redan fanns i chutneyn). Låt puttra lite stillsamt några minuter, INTE FÖR LÄNGE. Om du nu inte gillar kotlettsulor.

Serverades med nyupptagen potatis från landet. Extremt nyupptagen. De fiskades upp i ficklampssken några minuter innan de åkte ner i kastrullen. Färskt och lokalproducerat, eller?

Inga kommentarer: