tisdag 14 april 2009

Återanvändning

Som vanligt efter storhelger är kylen proppfull. Man tycker att man borde lära sig nån gång, att det faktiskt inte går åt mat för ett kompani bara för att man råkar vara hemma några dagar. Å andra sidan blir matlagningen synnerligen enkel, bara att stoppa in handen i kylen och dra ut nåt.

Idag blev det nån slags "ta vad du har, gegga ihop det med lite ägg och tillaga det". En del kanske skulle kalla det kuku. Eller koko. Jag kallar det "oskadliggör det innan det kryper iväg på egen hand".

IMG_7662-1

200 g ugnsbakad lax
en bunt ramslök, 2-3 dl strimlad
nån matsked färsk dragon
resten av algerna
200 g frysta gröna ärtor
fyra ägg
gnutta salt och några varv peppar från kvarnen

1. Blanda ihop.
2. Häll i form.
3. Stoppa in i ugnen, sisådär 200 grader.
4. Vänta en halvtimme.
5. Ta ut ur ugnen.
6. Ät. Gör slut på de sista resterna av turk-yoghurten samtidigt.

IMG_7671-1

4 kommentarer:

Nina sa...

Anna jag har snott en brödbild utav dig . Men har länkat till din blogg! Hoppas det är OK. Annars ryt till.

Ha en bra dag!

Nina

Anna sa...

Det är helt ok, och lycka till med dina mål. Själv skulle jag inte överleva utan bröd och pasta :)

Nina sa...

nja överlever knappt. jag älskar både bröd (bakar mycket själv surdeg helst) tack för bilden !

Jessica sa...

Jag har en serie-strip där ett par städar kylskåpet och en slår igen kylskåpsdörren med ett tjut. Vad hände??
Potatismoset rörde på sig!!!
:)