lördag 22 december 2007

Coleslaw

Ett av tillbehören till dagens middag blir coleslaw. Lime och yoghurt gör det hela så himla gott.

150 g vitkål
2 morötter
skal och saft från 1 lime
salt
ungefär 2 dl turkisk yoghurt

1. Finstrimla vitkål
2. Grovriv morötterna
3. Blanda alltihop

Ovanstående ingredienser är vad jag brukar börja med i alla fall. Men eftersom jag tar yoghurten från en 1-litersförpackning utan att mäta brukar det oftast fortsätta med "hoppsan, där blev det lite för kladdigt, jag kör i lite mer vitkål, fast nu blev det lite väl mycket vitkål, kanske lite mer morot? och nu blev det lite väl torrt igen, i med mer yoghurt", och så fortsätter det så tills jag blir nöjd och då har jag oftast en jätteskål fylld. Det brukar dock inte göra så mycket, det brukar gå åt ändå.

Inga kommentarer: