måndag 10 december 2007

Måndagmiddag



Ännu en måndag. Jaha. Vad ska vi äta idag då. Finns lite spirulina-spaghetti kvar. Lite bottarga på? Kanske musslor till? Köper färsk spenat på vägen hem och hittar soltorkade tomater i skafferiet. Och så lite vitlök och olivolja.

Tja, inte så pjåkigt. Musslor och soltorkade tomater gick bra ihop. Fast spirulina-spaghettin får ju lite tråkig färg när man kokar den.

Joråsatt, det var den middagen. Ingen nobelmeny direkt. Fast jag är lite orättvis, det var gott, men vissa dagar spelar det liksom ingen roll, speciellt inte idag känner jag.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, underbart skön blogg. Har läst den ett tag och undrar alltid? Är du utbildad inom kök eller har du bara ett så stark intresse?

Anna sa...

Vad kul att du tycker om min blogg! Då finns det ju åtminstone en anledning att fortsätta skriva :)

Och nej, jag är inte utbildad inom kök, långt därifrån (jobbar som IT-konsult). Men sedan jag fick barn för en evighet sedan har jag ju varit tvungen att laga middag i princip varje dag och eftersom jag blir så lätt uttråkad har det väl lett till att jag hela tiden letat efter nya saker att testa. Eller nåt sånt :). Det är som knark, man börjar med något lite enkelt och plötsligt sitter man där i korvstoppar-, pastatillverknings- och konstiga ingredienser-träsket :)

Unknown sa...

Ja som ung kock får du ett gäng applåder av mig iaf.. Älskar matentusiaster. Får mig glad och det känns som att det finns fler utanför alla stressiga kök som förstår mat!
Schysst curry förresten! :)
Ha en trevlig dag!